Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a jež vyvíjí svou činnost v souladu s cíli zřizovatele, zřizovací listinou a platným statutem.
Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice. K dosažení tohoto cíle plní CzechTourism v koordinaci s MMR ČR tyto hlavní úkoly:
Koordinace činností v oblasti cestovního ruchu
- Podpora všestranného rozvoje cestovního ruchu, spolupráce v oblasti cestovního ruchu s orgány státní správy a samosprávy, profesními organizacemi, školami, výzkumnými a poradenskými institucemi a analogickými zahraničními institucemi, peněžními ústavy a další činnosti související se zajištěním koordinačních úkolů.
Destinační marketing
- Zajišťování, podpora a koordinace marketingových aktivit na domácím a zahraničním trhu,
- vytváření příznivého image turistické destinace "Česká republika" a její prosazování na domácím a zejména zahraničním trhu,
- stanovení a rozpracování prioritních produktů, charakteristických pro destinaci Česká republika,
- podpora tvorby produktů cestovního ruchu se šetrným přístupem k životnímu prostředí,
- vydávání propagačních materiálů o České republice v příslušných jazykových verzích, spolupráce s regiony v ČR, angažovanost při vzniku přirozených oblastí cestovního ruchu, působení při jejich turistickém rozvoji a zatraktivnění,
- zakládání zastoupení v zahraničí s cílem informovat zahraniční novináře, odbornou i nejširší veřejnost o nabídce cestovního ruchu v České republice,
- všestranně podporovat prodej národních produktů cestovního ruchu
- a další činnosti související se zajištěním úkolů destinačního marketingu.
Mediální prezentace ČR, odvětví cestovního ruchu i agentury CzechTourism
- Zabezpečování spolupráce s domácími i zahraničními novináři a médii, a další činnosti související se zajištěním cílů mediální prezentace.
Informační podpora cestovního ruchu
- Informační servis pro odvětví průmyslu cestovního ruchu v České republice, zejména vydávání odborných zpráv, jejichž náplní a obsahem budou především marketingové a regionální informace,
- spolupráce při vytváření celostátního turistického informačního systému,
- a další činnosti související se zajištěním cílů informační podpory.
Výzkumné a vzdělávací činnosti
- Příprava, organizace a provádění vzdělávací činnosti v oblasti cestovního ruchu a služeb za účelem zajištění a udržení konkurenceschopnosti subjektů cestovního ruchu na domácím a zahraničním trhu,
- působení na českou veřejnost s cílem povzbudit vstřícné chování vůči zahraničním hostům a zdůraznění významu cestovního ruchu pro Českou republiku,
- a další činnosti související se zajištěním výzkumných a vzdělávacích úkolů.
Ekonomické a administrativní zajištění chodu agentury
- Činnosti související se zajištěním úkolů ekonomické a administrativní podpory
Základní kontaktní údaje
Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism
Vinohradská 46, 120 41 Praha 2
tel.: +420 221 580 111
fax: +420 224 247 516
IČO: 49277600
DIČ: CZ49277600
ID datové schránky: yr9mzxx
Bankovní spojení: 87637011/0710, Česká národní banka
Více kontaktů naleznete zde.
- Zřizovací listina (PDF) a Dodatek č. 5 ke zřizovací listině 2017 (PDF)
- Poskytování informací
- Otevřená data
- Stěžejní právní předpisy upravující postup CzechTourism
- Seznamy poradců a poradních orgánů
- Zpracování osobních údajů GDPR
- Protikorupční program
- Nabídka nepotřebného majetku
- Strategické dokumenty (mj.výroční zprávy)
- Veřejné zakázky
- Rozpočet

Organizační struktura